Pokojówki hotelowe

Pokojówki w hotelu pełnią ważną rolę. Ich głównym zadaniem jest dbanie o czystość oraz porządek w naszych pokojach.

Przed wejściem do pokoju pokojówka puka trzy raz. Jeśli jednak wiemy, że mamy ochotę na odpoczynek, drzemkę lub prysznic, to zostawmy karteczkę na drzwiach z napisem: „nie przeszkadzać” ( ang. please, do not disturb).

img-1017-18812

Bardzo często zdarzyć się może również, że ze strony gości pojawiają się specjalne prośby. Skoro więc nie życzymy sobie zmiany pościeli, czy też ogólnego sprzątania, zgłośmy taką sugestię do recepcji lub też zostawmy widoczną karteczkę na wierzchu. W przypadku zmiany ręczników, te, które są do wymiany, kładzie się na podłogę, pozostałe zostają na wieszaku.

Na wierzchu nie zostawiajmy jednak własnych pieniędzy, chyba że są one przeznaczone na napiwek. Co ważne, wcale nie jest obowiązkiem zostawianie napiwku, możemy jednak odłożyć drobne kwoty, po czym pozostawić je na stoliku, talerzyku, czy też na łóżku (zwykle są to 2 – 5 zł lub 1-2 euro, dol. dziennie) . Zawsze można też dać większy napiwek ostatniego dnia przed wykwaterowaniem w podzięce za właściwe zadbanie o czysty pokój podczas naszego pobytu w hotelu.