Hotelowy savoir vivre

img-1005-18586

Sam wybór hotelu oraz rezerwacja pokoju nie zawsze należą do najłatwiejszych. Skoro jednak mamy już ten etap za sobą, należy również pamiętać o zasadach, jakie obowiązują nas tuż po przybyciu na miejsce.

W zależności od tego, ilu gwiazdkowy hotel odwiedzamy, warto wiedzieć, jak postąpić przy wnoszenia bagaży. W hotelach pięcio- oraz czterogwiazdkowych, z powodzeniem możemy je zostawić przy wejściu, czy nawet w samochodzie. W pozostałych przypadkach bagaże wnosimy sami, jeśli zaś pozwolimy na to obsłudze, powinniśmy pamiętać o zostawieniu napiwku.

Kolejny istotny element savoir- vivre’ u odnosi się do stosownego stroju. Mimo, iż hotele różnią się ilością gwiazdek, a więc ogólnym standardem, pamiętać należy, że zarówno korytarze, recepcja oraz restauracja nie są miejscami, w których możemy pokazywać się, nie zwracając większej uwagi na noszone przez nas ubranie.

img-1005-18585

Nie należy zatem mieć na sobie stroju kąpielowego, stroju do treningu, samych kapci, chodzić na boso, w szlafroku, piżamie lub też być ubranym niechlujnie. Nie usprawiedliwia nas wcale fakt, że właśnie idziemy lub wracamy z plaży, bądź też przeświadczenie, że wychodzimy na chwilę. Prawdą jest również to, że raczej nikt nam nie zwróci uwagi, jednak my sami możemy nie być postrzegani pozytywnie.

Nie mniej ważne jest zachowanie ciszy, dlatego też nie powinno się prowadzić zbyt głośnych dyskusji lub też rozmów, o kłótniach nie wspominając. Nie należy ponadto włączać telewizora, radia oraz innych sprzętów zbyt głośno. Jeśli zaś podróżujemy z dziećmi, postarajmy się o to, aby nie sprawiały problemów poprzez ostentacje zachowanie i wrzaski. Dopilnujmy również, aby nie kręciły się bezcelowo po całym hotelu, nie zaczepiały innych gości i nie bawiły się w hotelowych korytarzach.

Co istotne, nie zapominajmy okazywać szacunku obsłudze. W razie nieporozumień, jak również w przypadku różnych próśb oraz skarg, zgłaszajmy się do recepcji. Pamiętajmy jednak o tym, że należy zachowywać się kulturalnie i nie wykłócać, nawet jeśli doszło do zaniedbania, a my mamy rację. Skoro faktycznie tak jest, sytuacja szybko zostanie wyjaśniona.